XV. A belső béke élménye és az erő átáramlása

1. Lazítsd el teljesen a tested, és csendesítsd el az elmédet. Ezután képzelj el egy átlátszó és fényes gömböt, mely feléd ereszkedik, és végül a szíveden állapodik meg. Fel fogod ismerni azt a pillanatot, amikor a gömb megszűnik képnek lenni, és egy érzetté válik a mellkasodban.

2. Figyeld meg, hogyan terjed ki lassan a gömb érzete a szívedtől a tested határai felé, miközben légzésed tágabb és mélyebb lesz. Amikor az érzet a tested határaihoz ér, megállíthatod a folyamatot és megtapasztalhatod a belső béke élményét. Addig időzhetsz ebben az állapotban, míg jónak látod. Ezután engedd vissza az előbbi kiterjedést (úgy, hogy a szívedhez érjen vissza, mint az elején), hogy így elszakadj a gömbödtől, és nyugodtan, megerősödve fejezd be a gyakorlatot. Ezt a gyakorlatot a „béke élményének” hívják.

3. Ha viszont az Erő átáramlását szeretnéd megtapasztalni, a kiterjedés visszaengedése helyett meg kell növelned azt, engedve, hogy érzéseid és egész lényed kövessék. Ne próbálj a légzésedre figyelni. Engedd, hogy magától működjön, miközben te követed a kiterjedést a testeden kívülre.

4. Ezt meg kell ismételnem: figyelmednek e pillanatokban a kiterjedő gömb érzete felé kell fordulnia. Ha ezt nem tudod elérni, célszerű megállnod és újra próbálnod egy másik alkalommal. Mindenesetre, ha nem is hozod létre az átáramlást, a béke egy érdekes érzését tapasztalod meg.

5. Ha azonban egyszer túljutottál ezen, elkezded észlelni az átáramlást. Kezeidben és tested más részeiben újszerű érzések jelennek meg. Erődödő hullámzást tapasztalsz majd, kevéssel ezután erőteljes képek és érzelmek tűnnek fel. Akkor engedd, hogy megtörténjen az átáramlás…

6. Amikor az Erőt befogadod, az általad megszokott megjelenítési módtól függően fényt vagy szokatlan hangokat fogsz észlelni. Mindenesetre, ami lényeges, az a tudat kitágulásának megtapasztalása, melynek egyik jele a fokozott szellemi tisztaság és a dolgok megértésére való készség.

7. Ha úgy kívánod, véget vethetsz e kivételes állapotnak (hacsak nem bomlott fel egy idő után magától) úgy, hogy elképzeled vagy érzed, hogy a gömb összehúzódik és kiszáll belőled, úgy, ahogyan érkezett, amikor a gyakorlatot elkezdted.

8. Érdekes megérteni, hogy számos módosult tudatállapotot értek el és érnek el ma is, szinte mindig az imént leírtakhoz hasonló mechanizmusok beindításával. Ezeket persze különös szertartások mögé rejtették, vagy olykor olyan gyakorlatokkal erősítették meg, mint a kifárasztás, a féktelen motorikus tevékenységek, az ismétlés és olyan testhelyzetek, melyek minden esetben megváltoztatják a légzést és eltorzítják a test belsejének általános érzékelését. Ide sorolandók a hipnózis, a médiumi tevékenységek és a kábítószer hatásai is, melyek bár más módon fejtik ki hatásukat, hasonló módosulásokat okoznak. Ám bizonyos, hogy minden előbb említett esetet az irányítás hiánya jellemez, valamint az, hogy az ember nincs tudatában annak, ami történik. Légy bizalmatlan az efféle megnyilvánulásokkal szemben, és tekintsd ezeket egyszerű „transzállapotoknak”, melyeket a tudatlanok, a kísérletezők, és a legendák szerint a „szentek” tapasztaltak meg.

9. Még ha azon voltál is, hogy betartsd a javasoltakat, előfordulhat, hogy nem sikerült elérned az átáramlást. Ez ne váljon aggodalom forrásává, hanem tekintsd olyan jelzésnek, amely a belső „könnyedség” hiányára utal, ami nagy feszültséget, képdinamikai gondokat, összefoglalva pedig az érzelmi viselkedés töredezettségét tükrözheti… mely különben a mindennapi életedben is bizonyára jelen van.

 
Design and SEO by Webmedie
SEO Bredbånd Udvikling Internet